Narrow your search
Listing 1 - 10 of 75 << page
of 8
>>
Sort by
Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class
Author:
ISBN: 9780521689519 9780511733130 0521689511 Year: 2007 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vragen uw studenten zich vaak af waarom de taal die ze in de taalklas leren zo anders is dan de geproken taal die ze buiten de klas tegenkomen? Dit boek biedt praktische ideeën om studenten te leren omgaan met gesproken taal in verschillende contaxten door het gebruik van transcripties en authentieke gesprekken. Dit boek bevat meer dan 100 dialoogactiviteiten die leerkrachten in hun klas kunnen gebruiken.


Book
Hoe maakt u het? De Nederlandse taal in haar culturele context
Author:
ISBN: 9054361425 9789054361428 Year: 1997 Publisher: Baarn Auctor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom reageert die vluchteling uit Bosnië niet als we hem vragen of hij de deur dicht kan doen? Waarom is een uitdrukking als 'Hoge bomen vangen veel wind' voor veel mensen uit andere culturen onbegrijpelijk? Dit boek behandelt vanuit een intercultureel perspectief, talloze Nederlandse uitdrukkingen en gezegdes, taalelementen die het leren van het Nederlands als tweede taal voor veel mensen vaak zo moeilijk maakt.


Book
De taaltrap : Nederlands voor anderstalige kinderen
Author:
ISBN: 9789461052490 9461052499 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De taaltrap kan ingezet worden om nieuwkomers vanaf 8 jaar de schooltaal aan te brengen, nodig om mee te kunnen. Het boek is ingedeeld in 2 niveaus, in het tweede deel worden dezelfde thema's herhaald maar met meer woorden en moeilijkere oefeningen dan in het eerste deel. Naast woordenschatverwerving is er ook aandacht voor eenvoudige grammatica, het westers schrift en rekentaal. Het boek bevat fotomateriaal en 2 audio-cd's waarop verhalen, woorden en teksten zijn ingesproken. Thema's die aan bod komen: alfabet, rekenen, tijd, geld, familie, kleding, wonen, voeding, gezondheid, dieren, beroepen, verkeer, het weer en de natuur.


Book
Living in diversity : lesson plans for secundary schools
Author:
ISBN: 9789287167545 9287167540 Year: 2010 Publisher: Strasbourg Council of Europe Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek biedt inspiratie, werkvormen en voorbeeldactiviteiten om in het secundair onderwijs te werken rond diversiteit. De onderwerpen van de lesactiviteiten sluiten aan bij de fundamentele thema's en vaardigheden van intercultureel onderwijs. De activiteiten werden ingedeeld in zes clusters. De activiteiten in hoofdstuk 1 gaan over omgaan met culturele en interreligieuze diversiteit in de klas en het integreren van deze onderwerpen in verschillende soorten lessen. Hoofdstuk 2 behandelt stereotypen en vooroordelen i.v.m. cultuur en gender. Hoofdstuk 3 bevat zes activiteiten over gelijkheid, inclusie en mensenrechteneducatie, waaronder een trainingsprogramma voor leerkrachten, directie en ander onderwijspersoneel. In het vierde hoofdstuk komt het kernthema van intercultureel onderwijs aan bod: verdraagzaamheid en wederzijds respect. Hoofdstuk 5 gaat over de implementatie van diverse visies op historische gebeurtenissen in Oekraïne en Azerbeidzjan. Hoofdstuk 6 bevat activiteiten i.v.m. conflicten. De publicatie kwam tot stand in het kader van het pilootproject 'Intercultural and interfaith dialogue through education' dat deel uitmaakt van het programma 'Fostering a culture of human rights in South Caucasus and Ukraine' van de Europese Raad en de Europese Commissie.


Multi
Tandem tempo
Authors: --- ---
ISBN: 9789030667940 9789030667957 9789030669654 9789030669661 9789030680574 9789030680567 903066794X 9030669659 Year: 2013 Publisher: Louvain-La-Neuve Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tandem Tempo richt zich op Franstalige adolescenten tussen 14-16 jaar. De methode wil de leerlingen zelfstandig leren werken op het niveau van woordenschat, wil hen trainen op luistervaardigheid en de grammatica inoefenen op zo'n manier dat de competenties ondersteund worden. De thema's van een beginnerscursus komen aan bod: kennismaken, vrije tijd, het weer, wonen, winkelen, eten en drinken,...


Book
De sprong : van NT2-niveau A2 naar B1
Authors: ---
ISBN: 9789461052872 9461052871 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De sprong is bedoeld voor midden-en hoog opgeleide anderstaligen. Het is het tweede deel in de serie "Nt2 op maat": de Opmaat, De sprong, Vooruit!, De finale. De sprong bestaat uit negen thema's waarmee cursisten in hun dagelijks leven regelmatig te maken krijgen. In elk thema komen alle vaardigheden, woordenschat en grammatica aan bod. Er is zo veel mogelijk gebruik gemaakt van authentieke lees- en luisterteksten. Achter in het boek vindt u een grammaticaal overzicht met extra oefeningen, een lijst met onregelmatige verba en een lijst van verba met een vaste prepositie.


Book
Nederlands in gang : methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen
Authors: --- ---
ISBN: 9789046902257 9046902250 Year: 2010 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een beginnersmethode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen. Aan de hand van dialogen, spreek-en schrijfopdrachten, vormoefeningen, teksten, filmpjes en liedjes werkt de student toe naar niveau A2. Op de bijgeleverde audio-cds staan dialogen en uitspraakoefeningen.


Book
Working with images
Author:
ISBN: 9780521710572 Year: 2009 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een handboek vol praktische ideeën om beeldmateriaal te gebruiken bij het talenonderwijs in de klas.

Barnga : a simulation game on culture clashes
Authors: ---
ISBN: 1931930309 9781931930307 Year: 2006 Publisher: Boston, MA Intercultural Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

While playing Barnga, participants experience the shock of realizing that despite their good intentions and the many similarities amongst themselves, people interpret things differently. This work provides participants with insights into the dynamics of cross-cultural encounters.

Task-based language education : from theory to practice
Author:
ISBN: 052168952X 9780521689526 0521869277 9780521869270 9780511667282 0511667280 Year: 2006 Volume: *1 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.

Listing 1 - 10 of 75 << page
of 8
>>
Sort by